lördag 6 mars 2010

tvättstugan/pannrummet del 2


elektrikern var här idag lördag och tog bort gamla brytare/strömställare, snabbt jobbat. Själv spacklar, slipar jag väggar och hörn, får inte glömma dörren, svartjobbet jag nämde i första delen, se bild på nuvarande kulör. Kanske skulle jag köpa en ny dörr, nah lite spackel och färg, det blir bra. Rörisoleringen antar mer och mer den vita färgen som jag strävsamt stryker på lager för lager, så snart syns inte den äldre 70 talets havannabruna färg, tänk att den förra ägaren tyckt vara det snyggaste man kunde ha. En tanke slår mig, inte hårt men ändå, varje gång vi har flyttat in i en lägenhet, dvs tiden före huset. Så har vi alltid förundrat, ställt oss frågan, Hur kan man välja så fula tapeter? , inte någon gång har vi tyckt som förra bostadsinnehavaren, så har jag även hört från vänner och bekanta, men när dessa tapeter en gång i tiden valdes,
så var de det snyggaste som då fanns att tillgå. Fortsättning följer..

Ha det
Kenta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar