söndag 7 mars 2010

alla inte vore

när något skall byggas i värmdö, som ex. lägenheter,idrottshallar och förskolor. Då sjungs nej sångens lov, bra att ni bygger, men inte här, den grönrandiga grodan sista biotop kan vi inte förstöra. Gymnastikhallens utformning passar inte det rörliga friluftslivet, den tysta skogen kommer att störas och var ska vi då kunna söka densamma, som vi så väl behöver. Naturligtvis ska man söka samförstånd och minsta möjliga ingrepp och skada. Men i ärlighetens namn om/när det finns behov.........
Demokrati får kosta, det måste få kosta,men hur mycket ? Om beslut överklagas för att man inte tycker om beslutet, även om det har valsat runt hos alla berörda instanser och faktiskt tagits fram på rätt sätt, och projektet fördröjs och fördyras, vem tar dessa kostnader. Förstå mig rätt, om vi alltid ska ta hänsyn till någon/t, skulle vi få något byggt överhuvudtaget ? Jag kan både förstå och acceptera, att om beslut är tagna på felaktiga grunder, att man inte följt lagar och regler, att man då klagar. Men om besluten är tagna på rätt sätt, lagligt, demokratiskt och att gällande regler följts, då har jag svårt att ta dessa överklagande på allvar
Ha det
Kenta

1 kommentar:

  1. Kenta,
    jag tycker att Du har ett inneboende sunt förnuft så jag ber; Lugna ner Dig lite.
    Demokratin får kosta säger Du men inte hur mycket som helst. För mig är demokratin en investering och inte en kostnad, en investering in i framtiden.
    En framtid där jag tror att vi människor under demokratins fana kan verka tillsammans.
    Förutsättningarna för det finns om vi åtminstone har en gemensam syn på vad demokrati är. Grunden till själva demokratin måste väl ändå vara människors medinflytande i pågående politiska processer. Vi måste väl ändå förstå om människor oroar sig över sin närmiljö (Viks/Grantomtaområdet) eller varför inte när vi blir äldre vill ha ett äldreboende typ Ingarö seniorboende. Till skillnad mot Dig Kenta vill jag att människor skall få och ha möjlighet att lägga sig i.
    Med andra ord ett hänsynstagande till individen som "vi" hävdat är det mest betydelsefulla som "vi" Moderater skulle arbeta för.

    Ha nu en bra och lugn dag

    Jan Dolk
    Josef Stalin: Glädje är ett av de mest iögonfallande kännetecknen för Sovjetunionen.

    SvaraRadera