onsdag 24 mars 2010

kommunen ska konkurrera med lokala näringslivet

Är ute med mina två hundar och träffar en annan hundägare, dock har hon endast en hund, men eftersom jag vet att hundägaren är involverad i Body Joy och jag tycker om att prata och speciellt med vår kunder dvs kommuninevånare och i detta fall även en lokal näringsidkare, så ställer jag frågan om vad hon tycker om Badhusets träningslokal och dess konkurrans. Här skulle jag kunna raljera med svordomar och eder och att jag inte skriver sådant på min blog, men hon konstaterar kallt, och säger att visst märker man av att den finns och att man på badhuset betalar högre lön, löner som man själv inte kan sätta eller ha. Att jag tidigare i bla KF sagt att kommunen inte ska konkurrera med lokala näringslivet, står jag fortfarande för och i detta fall med 12 000 000 extra skattekronor som kommunen får skjuta till varje år för att verksamheten ska gå "runt". Det är lätt att vara spendersam med andras pengar och i detta fallet, kommuninnevånares skattepengar.

Ha det
Kenta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar