måndag 1 mars 2010

allting var hugget i sten

Hmm, att säga rätt saker när man vill framföra en åsikt, är inte alltid att säga rätt saker. Exempelvis i senaste KF, efter mitt inlägg om VKFAB, är jag nu mannen som har "politiker förakt". Jag sade något om politisk klåfingrighet, vad jag avsåg var om man i bolaget, hade fått arbetat med rätt ägardirektiv och att ansvariga ägare tog sitt ansvar och bla INTE gett hyresrabatter så hade bolaget stått sig idag med större kraft på marknaden. För att förtydliga mig, Miljoner i "hyresrabatter" = politisk klåfingrighet. Att nu "lämna" över verksamheten till kommunen är lika önskevärt som ett skott i pannan och att inte ta ansvar för de som blir övertaliga är hål i huvudet, förlåt pannan skall det vara.

Ha det
Kenta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar