onsdag 22 februari 2012

Handikapps ridning..fick vara kvar

Sommaren 2011 "sparkade"jag på alla och envar, jag hade hört rykten om att
ridverksamheten på Evlinge Ridklubb för handikappade skulle läggas ner.

För dessa människor är det guld att komma ut och det är dokumenterat
alla positiva fördelar med djur kontra människor.

Talade med kultur/fritidsnämnden, föreningsrådet, internt inom moderaterna, talade
med vår KSO och med alla som kom i min väg.

Vad hände:
Ingenting absolut ingenting, verksamheten är numera nedlagd och det visades
sig att tidigare avtal var uppsagt från kommunens sida och inget nytt skrivits !

Jag är inte ute för att hänga eventuella skyldiga, men så här får det inte gå till.
Även om man skulle fixa till avtal och pengar, så har Evlinge ridskola avyttrat
dessa hästar och personal, så det finns en startsträcka innan det kan komma igång igen.

Jag blir så trött och frustrerad, när man behandlar dessa människor på detta sätt.
Med goda intentioner kan verksamheten komma igång igen för den behövs, om ni
agerar asap kanske redan till sensommaren eller hösten.

Ha det
Kenta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar