tisdag 21 september 2010

om borta bra hemma bäst

Läser NVP och Brynte stories keep going. Talar på om "antingen fortsätter turbulensen inom Alliansen eller så blir det en väckarklocka att göra något annat" och vidare "Var och en borde fundera på är vilken signal Värmdöborna sänt till politikerna utifrån Värmdövalet" Jag kan inte låta bli, Värmöborna har valt och de vill inte se Socialdemokraterna styra kommunen. Var ska den väckarklockan ringa för att detta ska inses.Vad har S i allmänhet och Lars B i synnerhet att lära sig av detta ??????.

Keeps going2
"Värmdöborna har gett hurrarop till oss(S) lokalt"
Här slår karl kullerbytta på sig själv , de enda jag kan tänka mig , att hurraropen, var för att slippa S styret och att Alliansen vann.

Keeps going3
"S klarade sig bättre lokalt än på riksnivån". Vad då klarade sig, en brakförlust på riks, till och med sämsta valet i Socialdemokraternas historia och förlust i kommun, HALLÅ!! En förlust är just det- en förlust!
Även helvetet kan graderas.

Jag tror att jag kommer få ångra tidigare inlägg om bra retoriker.(se tidigare inlägg)

MP gjorde också ett mycket bra val. Krediteras bör de som krediteras skall!

Alliansen gjorde det bästa valet vad det avser röster, tappar dock ett mandat i KF.

Vad`då ödmjuk ?

Ha det

1 kommentar:

  1. Vadå turbulens? Varför fundera på vilka signaler?
    Trams!
    Att sossarna och deras kommunistlakejer har så svårt att acceptera valresultatet är skrattretande och även lite oroande.
    Vi har nu i tidningarna hört vänstern tycka att talmannen borde bytas ut, för han kan tydligen tänka sig prata med SD... WTF!
    Naturligtvis, om vänster-eländet fick som de ville skulle de förstås byta ut alla i regeringen.
    Men jag kan bara säga: Ha-ha! (Tänk dig Nelson Muntz i Simpsons).
    Nu är vi här, för första gången två val i rad!

    SvaraRadera